ScaniaIconIcon

10. august 2018 - 02:20

Ny kabine til mandskabet

Ny kabine til mandskabet

Den nye Scania-version kan bestykkes med 9- eller 13-liter store motorer med op til 500 hk i kombination med enten Scanias egen opticruise eller automatgear fra Allison. En lidt større version med en tredje elektrisk styret aksel (6x2 4) kan som noget helt nyt nu bestilles direkte fra fabrikken.

Ny kabine til mandskabet

Den lange version fås desuden med to forskellige taghøjder. En lav, som de fleste vælger af hensyn til adgangsforholdene, og en normal. Ligesom den øvrige Next Generation har ÇrewCab'en forbedret udsynet med førerpladsen tættere på forruden, smallere hjørnestolper og større vinduesareal.

Af Redaktionen

10. august 2018 - 02:20

Scania: Mere fleksibel CrewCab.

Ny rykker Scanias CrewCab ud i en ny og opdateret udgave med forbedrede detaljer til gavn for det daglige arbejde, sikkerheden og ergonomien - grundlæggende ny fra inderst til yderst.

Øget fleksibilitet med flere muligheder for at specialindrette kabinen til den enkelte funktion og behov – herunder eksempelvis valg af sæder, bænke og sikkerhedsseler.

 

Ifølge Scania er klimasystemet det mest avancerede på markedet. Når en CrewCab med fuldt udrustede brandmænd er på vej til eller fra en hård fysisk opgave, er et højtydende klimaanlæg af største vigtighed, argumenterer Scania videre.

I den nye CrewCab er klimaanlægget opdelt i to zoner til henholdsvis fører- og mandskabs-afdelingen.

To længder

Sædearrangementet kan opbygges af enten bænke eller separate sæder - eller en kombination af de to. Der kan også vælges mellem to forskellige længder på CrewCab - P28 og P31 - så der tages hensyn til visse arbejdsgruppers behov for at medbringe værktøj og udstyr. Andre kunder foretrækker måske en kortere cab for at optimere ladlængden.

 

Ind- og udstigning er lettet med en serie håndtag malet i en tydelig gul farve. Alt sammen for at optimere sikkerheden under de hurtige aktioner, der kræves af brandmænd, røgdykkere og andet redningsmandskab.

Hertil fås desuden Scania City Safe Window, højt monteret luftindtag, lodrette udstødningsrør og forskellige kraftudtag, som er tilgængelige direkte fra fabrikken.

Hurtigere levering

Scania anslår, at leveringstiden på en specialfremstillet CrewCab som redningskøretøj med plads til mandskab, avanceret redningsudstyr og brandslukkere er reduceret med mindst 30 procent. De forstørrede førerhuse er forberedt til forskellige typer lednings- og luftkanal-føring – blandt andet med en række huller i loftet, der letter opbyggerens arbejde.

 

Alle Scanias førerhuse gennemgår omfattende side kollisions- og væltetest. Tidligere var det et krav fra de svenske myndigheder, at det var det samme førerhus, der gennemgik alle test. Det krav eksisterer ikke længere, men Scania udfører alle test på samme førerhus.

To taghøjder

CrewCab er et P-førerhus, som på trods af de større kabiner er fuldstændigt integreret i Scanias modulsystem og kan udstyres fuldstændigt som alle andre P-førerhuse, uanset om man vælger P28-versionen eller den endnu længere P31.

Den lange version fås desuden med to forskellige taghøjder. En lav, som de fleste vælger af hensyn til adgangsforholdene, og en normal.

Ligesom den øvrige Next Generation har ÇrewCab'en forbedret udsynet med førerpladsen tættere på forruden, smallere hjørnestolper og større vinduesareal.

 

Læst i alt:

45 gange

|

Læses i øjeblikket af:

1

Kommentar

Mest læste i dag

Mest læste de sidste 7 dage