Mercedes-BenzIconIcon

20. november 2018 - 02:50

21 nye Actros til Randers

21 nye Actros til Randers

Lemvigh-Müllers centrallager på Tronholmen 14 i Randers - fotograferet ved overdragelsen af de 17 nye biler lørdag.

21 nye Actros til Randers

Lørdag var virksomhedens chauffører og deres familier inviteret til festlig velkomst med de nye lastbiler, inklusiv pølsevogn.

21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers
21 nye Actros til Randers

Af Redaktionen

20. november 2018 - 02:50

Ejner Hessel leverer kran- og hydraulik-trækkere til Lemvigh-Müller.

Lemvigh-Müller, grundlagt 1846 på Kultorvet i København, er i dag Danmarks største stål- og teknikgrossist.

Den cirka 1300 medarbejdere store virksomheden, der omsatte for 5,54 mia. kr. i det seneste regnskabsår, modtog lørdag 17 af 21 nye Mercedes-Benz Actros-trækkere til sit centrallager på Tronholmen ved Randers Havn.

 

Bilerne leveres af salgskonsulent Kjeld Thorbøll Andersen, Ejner Hessel i Randers.

 

Bogie, kran og hydraulik

De 21 styk nye Actros fordeler sig på:

 

Syv styk 2548 LS 6x2 bogietrækkere, opbygget med HMF-Kraner, model 3220 K4.

Bilerne er opbygget af HMF i Nørresundby og klargjort hos Ejner Hessel i Randers.

Ti styk nye 2548 LS 6x2/4, opbygget med hydraulikanlæg ved Ejner Hessel i Brande.

Og endelig fire styk 2546 LS 6x2/4, ligeledes opbygget med hydraulikanlæg ved Ejner Hessel i Brande.

Ens udstyret

Alle biler er ens udstyret indvendigt med Chauffører-pakken - med blandt andet læderrat, DAB-Radio og massagefunktion i førersædet.

Hertil kommer stor sikkerhedspakke med Active Brake Assist 4 - med blandt andet genkendelse af fodgængere, og afstands-assistent med stop-and-go funktion.

Alle biler er dekoreret hos Williamskilte i Randers.

 

I alt 40 lastbiler

Baggrund for investeringen i de 21 nye leasede biler – så Lemvigh-Müllers egen flåde når op på 40 lastbiler – er ønsket om mere økonomisk og miljøvenlig kørsel.

Samtidigt skifter stål- og teknikgrossisten fra brugen af eksterne vognmænd til egne lastbiler og egne chauffører.

 

- Vores vognmænd gør det godt, men vores erfaring viser, at chauffører, som kommer som direkte repræsentanter for vores virksomhed, giver kunderne en bedre service og dermed en bedre oplevelse. Egne faste chauffører, som kender kunderne bedre, har i sagens natur et bedre materialekendskab, forklarer driftsleder Preben Mandsberg, Lemvigh-Müller i Randers.

Øget sikkerhed

Egne biler med it-integration til selskabets system, der planlægger kørslen, sikrer, at Lemvigh-Müller har fuld kontrol med køre-hvile-tid, turudvikling og øvrige arbejdsforhold. Samtidig betyder lastbilernes indretning og opbygning, at de er optimale til ståldistribution, og dermed kan grossisten sikre, at chaufførernes arbejdsmiljø og sikkerhed er i top. Et område, som er afgørende for Lemvigh-Müllers virke, fortæller Preben Mandsberg.

 

- Højkonjunktur og travlhed må aldrig betyde, at vi går på kompromis med kvalitet og arbejdsmiljø. Vi forsøger hele tiden at nedbringe vores forbrug af brændstof, og på de nye biler kan vi i snit bruge omkring 7 til 10 procent mindre diesel om året, tilføjer Preben Mandsberg.

Større vognflåde, flere chauffører

Transport af varer vejer tungt i Lemvigh-Müllers aftryk på klimaet. Sidste år kørte virksomhedens lastbiler således mere end to millioner kilometer, eller hvad der svarer til 50 gange rundt om jorden.

 

Som ansvarlig virksomhed, der ønsker at tage størst muligt hensyn til miljøet, fornyer virksomheden derfor nu alle sine lastbiler til den mere miljøvenlige Mercedes-Benz Actros Euro 6.

 

Teknologi og kørsel

Ud over at være udstyret med motorer, som har det mindst mulige udslip, har bilerne bedre aerodynamik og funktioner – eksempelvis EcoRoll - der sikrer, at bilen er længere tid i rullefaserne for større brændstofbesparelse.

For at nedbringe forbruget planlægger Lemvigh-Müller sine transporter optimalt, og man uddanner løbende sine chauffører, bl.a. i at køre bilen med mindst muligt forbrug af brændstof.

Læst i alt:

494 gange

|

Læses i øjeblikket af:

1

Kommentar

Mest læste i dag

Mest læste de sidste 7 dage