LastbilerIconIcon

5. juli 2019 - 02:35

Reservedele: Klar med Euro 6

Reservedele: Klar med Euro 6

Foto: Dinex

Af Redaktionen

5. juli 2019 - 02:35

Danske Dinex klar med blandt andet Euro 6 partikelfiltre

Hvis den tunge transport skal leve op til Euro 6-normerne, er der behov for avancerede udstødings- og emissionsløsninger, som bidrager til at mindske luftforureningen, melder danske Dinex.

 

Derfor har ledelsen hos Dinex gennem længere tid investeret i ny teknologi og præsenterer nu - som første producent i verden - et bredt program af partikelfiltre på reservedelsmarkedet. Produkterne opfylder alle Euro 6-normen, og de er derfor med til at gøre det muligt for alle typer lastbiler at køre mere miljøvenligt end nogensinde før.

 

Ifølge Per H. Larsen, Chief Sales Officer hos Dinex, er virksomheden konstant opmærksom på at levere produkter, som lever op til miljøkrav, kundernes behov og den nyeste teknologi. De nye partikelfiltre er resultatet heraf.

 

- Efterspørgslen på produkter, der lever op til Euro 6-normen, er et behov, som vi dækker nu, og vi er stolte af, at vi kan tilbyde disse produkter til vores kunder.

Egne fabrikker

Dinex udvikler selv produkterne på egne fabrikker i blandt andet Letland og Finland. Globalt sidder 120 medarbejdere udelukkende med fokus på udvikling. 95 procent af alle udstødninger og tilbehør produceres på virksomhedens egne fabrikker over hele verden.

Ifølge Per H. Larsen sikrer det kunderne prisfordele, høj kvalitet og fleksibilitet.

 

- Vi er lagerførende og har styring med processen fra start til slut. Vi har vores eget testcenter, som sikrer kvaliteten, vi er ikke afhængige af underleverandører. Og så kan vi reagere hurtigt, hvis en kunde pludselig har behov for en stor levering.

 

Ifølge salgschef Christina Jørgensen (Danmark), oplever man et stort behov for Euro 6-produkter på de europæiske markeder. Dinex er klar med både rør, fittings & partikelfiltre til en bred vifte af mærker og modeller til en konkurrencedygtig pris.

- Det progressive produktprogram er lige præcis én af vores største styrker, fordi vi udvikler mere end 300 varenumre til eftermarkedet hvert år. Vi ved, at det giver vores kunder værdi at have et Dinex-produkt på hylden, fordi vi både har det brede produktprogram til de helt nye euronormer, men også en meget høj kvalitet, som gør, at vores kunder sparer tid på værkstederne. Produkterne er nemme at montere, og de holder.

 

Eget NOx-program

For Dinex er det en konstant proces at arbejde benhårdt for at nå endnu lavere niveauer af partikel- og NOx-emissioner. Virksomheden har blandt andet udviklet eget NOx-program. Den elektroniske NOx-sensor er monteret på Euro 4/5/6-udstødningsystemer og medvirker til at overvåge, at udstødningssystemet fungerer optimalt i forhold til reduktion af NOx-niveauet. Meldes der en fejl på NOx-sensoren, kan det eksempelvis skyldes forkert dosering af AdBlue.

Med produktion og salg i 16 forskellige lande er Dinex én af verdens førende producenter og leverandører af innovative udstødningsprodukter og emissionssystemer til industrien for tunge køretøjer og dieselmotorer. Virksomheden er lige så ambitiøs med produkter til eftermarkedet, som med de originale udstødningsdele.

 

Den voksende portefølje med mere end 15.000 varenumre og komplette systemer repræsenterer alt fra rør, lyddæmpere, spændebånd, fleksible rør og isoleringer til efterbehandlingsprodukter som katalysatorer (SCR) og partikelfiltre (DPF).

 

Fakta om Dinex

Verdensførende producent og distributør af innovative udstødningsprodukter og emissionssystemer til industrien for tunge køretøjer og dieselmotorer. Familieejet virksomhed som i år 2000 blev overtaget af 2. generation - Torben Dinesen. Hovedsæde i Middelfart.

 

Producerer systemer til rensning af udstødning fra store lastbiler, busser og entreprenørmaskiner - både til montering på nye køretøjer og til reservedele. Otte fabrikker i USA, Kina, Rusland, Finland, Letland, Tyrkiet og UK. Mere end 1.400 ansatte, heraf 80 i Middelfart.

Råder over 16 salgsselskaber fordelt over hele verden.

Læst i alt:

462 gange

|

Læses i øjeblikket af:

1

Kommentar

Mest læste i dag

Mest læste de sidste 7 dage