Det skerIconIcon

6. september 2019 - 02:12

Transport Øst: Grønnere kørsel, sikker last

Transport Øst: Grønnere kørsel, sikker last

HyliFlex fra Lavmands.

Af Claus Warncke

-

claus@dtmedier.dk

6. september 2019 - 02:12

Lavmands demonstrerer bl.a. sit HyliFlex-system på Transport Øst, 7. og 8. september i Greve.

- Hos Lavmands har vi i mange år fokuseret på at optimere vores produkter i forhold til klima, miljø, lastsikring samt ikke mindst maskindirektivet. Derfor fokuserer vores deltagelse på Transport Øst netop på disse højaktuelle emner, udtaler Lavmands indehaver Per Lavmand.

 

Klima

På Transport Øst demonstrerer Lavmands sit HyliFlex-system, der, ifølge Lavmands, giver mulighed for store besparelser, når bilen læsses: 

40 procent CO2, alene på transporten, produktionsbesparelser ikke medregnet. 40 procent sparet brændstof samt besparelser på bro- og vejafgift, materiel og løn. 

Miljø  

- De nye regler omkring miljøzoner kræver, at rigtig mange lastbiler enten eftermonteres med partikelfilter eller udskiftes til Euro 6 godkendte lastbiler. Lavmands har indenfor de seneste ti år eftermonteret mere end 1000 partikelfiltre og renset mere end 7000 partikelfiltre, fortsætter Per Lavmand.

 

Lastsikring: - Lavmands nye produkter Fastlad 2.0, Fragtlad 5.0 samt HyliFlex er designet, så det gøres let for chaufføren at lastsikre korrekt, i henhold til EN12195. Vi har nogle køretøjer med vores unikke løsninger med på messen.  

Maskindirektiv

- Alle tiptrailere og sættevognstrækkere kører uden CE-Mærke, eller sagt på en anden måde - ulovligt. Vi har fra forsikringsselskaber og myndigheder fået besked på, at man fremadrettet ikke accepterer den manglende overholdelse af gældende lovgivning. Vi har i den forbindelse udviklet et sikkerhedssystem - ”TipGuard”, der monteret på en lastbiltrækker bevirker, at man kører lovligt med tipslangen tilkoblet, uden yderligere sikkerhedsudstyr monteret på tiptraileren. Så får chaufføren besked, hvis der køres med hævet tipkasse, traileren drænes for olie i cylinderen under kørsel, og tiphåndtaget går altid tilbage til neutral – i henhold til Maskindirektivet, tilføjer Per Lavmand.

Læst i alt:

319 gange

|

Læses i øjeblikket af:

1

Kommentar

Mest læste i dag

Mest læste de sidste 7 dage