BrændstofIconIcon

22. juni 2018 - 02:45

Først med ny deklaration

Først med ny deklaration

Volvo Trucks introducerer allerede nu nye deklarationer for brændstofforbrug og CO2-emissioner, før de bliver lovkrav fra 1. januar 2019.

Først med ny deklaration

Lars Mårtensson, miljø- og innovationsdirektør hos Volvo Trucks. Foto: Volvo

Af Redaktionen

22. juni 2018 - 02:45

Volvo først med ny opgørelse over dieselforbrug og CO2-udslip.

Snart kan europæiske lastvognskøbere lettere sammenligne brændstofforbrug og miljøpåvirkning for forskellige mærker og modeller.

Volvo Trucks introducerer dog allerede nu de nye deklarationer for brændstofforbrug og CO2-emissioner, før de fra 1. januar 2019 bliver lovkrav for nye lastvogne i EU.

 

Ingen grund til at vente

- Vi ser ingen grund til at vente på lovgivningen. Vi vil gerne give vores kunder mulighed for allerede nu at bruge disse deklarationer. Deklarationerne vil også gøre det lettere for transportkøbere at kontrollere og sammenligne CO2-emissioner for nye køretøjer fra forskellige transportfirmaer, hvilket kan lette deres valg af transportør, udtaler Lars Mårtensson, miljø- og innovationsdirektør hos Volvo Trucks.

Fra juni 2018 kan alle købere af en ny Volvo lastvogn dermed bede deres forhandler om en foreløbig deklaration, som viser køretøjets brændstofforbrug og CO2-emissioner. Informationen baseres på lastvognens unikke specifikationer og standardiserede kørselscyklusser for forskellige applikationer. Den endelige deklaration følger med ved leverancen af lastvognen.

Supplement

- Deklarationerne er et supplement til den viden og erfaring, som findes hos vores forhandlere. Med udgangspunkt i hver enkelt kundes behov vil deres eksperter præsentere en komplet løsning, som kan spænde fra brændstofoptimerede køretøjer til transportinformationssystemer og chaufføruddannelse i brændstoføkonomisk kørsel, tilføjer Lars Mårtensson.

 

Under navnet Fuel Advice (brændstofrådgivning) samler Volvo Trucks alle de services, der hjælper kunden til minimeret brændstofforbrug og miljøpåvirkning. De omfatter også personlige brændstofrådgivere, som løbende vurderer og overvåger kørselsmønstre, og ved brug af analyseværktøjer muliggør identifikation og opnåelse af langsigtede besparelser, og aktuel forskning inden for forskellige brændstofbesparende tiltag.

Minus 20 procent

I mange tilfælde har en holistisk tilgang til brændstofforbrug resulteret i brændstofbesparelser på op til 5 procent.

Siden starten af 1990’erne har Volvo Trucks reduceret brændstofforbruget på nyproducerede lastvogne med 20 procent. Tallet baseres på en sammenligning af en Volvo F12 fra 1991 og en Volvo FH13 fra 2016.

Læst i alt:

50 gange

|

Læses i øjeblikket af:

1

Kommentar

Mest læste i dag

Mest læste de sidste 7 dage